سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که قبل از خرید خودروی صفر کیلومتر باید بدانید

شاید تصور کنید خرید یک خودرو صفر کیلومتر در مقایسه با یک خودرو دست دوم دغدغه کمتری دارد. اما خرید یک خودرو صفر کیلومتر هم کاملا شانسی است و ممکن است حتی پس از خرید، این خودرو هم با مشکلاتی شبیه خرید یک خودرو دست دوم مواجه شوید.

مشخصات فنی خودروها را بخوانید

برای بسیاری از متقاضیان خرید خودرو صفر موضوع مشخصات فنی خودروهای ایرانی و وارداتی یک نکته کلیدی به شمار می‌رود. امروزه کمتر کسی است که اطلاعات حداقلی در رابطه با این موضوع نداشته باشد ولی با این وجود ممکن است این مشخصات همواره بروز شوند و یا با معرفی مدل‌های جدید با تغییراتی همراه باشند. به همین دلیل کنترل مشخصات فنی شما را در انتخاب بهتر یاری خواهد کرد.

خودروها را مقایسه کنید

با یک کلیک ساده می‌توانید مقایسه خودروها را انجام دهید و این موضوع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از خرید خودرو آن را در دستور کار قرار دهید. به عنوان مثال وقتی شما با بودجه‌ای در حدود 300 میلیون تومان قصد خرید خودرو دارید می‌توانید خودروهای مختلفی را در این رده قیمتی از نظر مشخصات فنی، امکانات و سایر موضوعات مرتبط با سلیقه خود را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت به یک تصمیم قطعی و نهایی در این زمینه برسید.

با عجله خودرو را تحویل نگیرید

اگر زمان تحویل خودرو یا قرار ملاقات برای خرید فرا رسیده است با یک برنامه ریزی خوب زمان لازم را برای تحویل خودرو در نظر بگیرید و بدون عجله به سراغ آن بروید. تجربه ها نشان داده است که بسیاری از مشکلاتی که هنگام تحویل خودرو به وجود آمده است به دلیل عدم دقت کافی که ناشی از عجله بوده است اتفاق افتاده. بنابر این زمان کافی را برای خرید خودرو در نظر بگیرید.

کارت و سند خودرو: دو مدرک اصلی خودرو برای تصدیق مالکیت کارت و سند خودرو است. هنگام دریافت این دو باید مشخصات ذکر شده را با خودرو بررسی کرد. بررسی پلاک، رنگ خودرو، شماره شاسی و شماره موتور از موارد ضروری این بررسی است. البته مالکان خودرو‌های تسهیلاتی تا پایان پرداخت اقساط، سند دریافت نخواهند کرد. البته در مراحل خرید خودرو صفر کیلومتر از نمایندگی معمولا تحویل سند و کارت مالکیت خودرو برعهده شرکت پست است.

بیمه: همه خودرو‌های فروخته شده در کشور باید توسط خودروساز یا نمایندگی‌ بیمه شخص ثالث شوند. در برخی موارد خودروساز هزینه بیمه بدنه را دریافت می‌کند. باید کارت این دو بیمه را دریافت کردو مشخصاتشان بررسی شود.

کارت گارانتی: این کارت در خودروسازان داخلی به نام طلایی و نارنجی شناخته می‌شود که دریافت آن توسط مالک از ضروریات است.